As the former Minister of Mineral Resources and Energy of Mongolia (2008-2012), he is one of most prominent public fi
Нэмүү өртөг шингэсэн уул уурхай, хөдөө аж ахуйн эцсийн бүтээгдэхүүн боловсруулах үйлдвэрүүдийг үе шаттайгаар байгуулна.
Ашигт малтмалын тусгай зөвшөөрөл олголтыг бүрэн цахимжуулж, өртөг зардлыг бууруулан хөрөнгө оруулалтыг нэмэгдүүлж, дэвшилтэт техник, технологид суурилсан, нэмүү өртөг шингэсэн уул уурхайн бүтээгдэхүүний хэмжээг дээшлүүлэн эрдэс баялгийн баталгаат нөөцийг арвижуулна.
Нэмүү өртөг шингэсэн хүнд үйлдвэрлэлийг хөгжүүлж, дотоодын бүтээн байгуулалтын хэрэгцээг хангаж, экспортыг нэмэгдүүлнэ.
Газрын тосны баталгаат нөөцийг өсгөж, олборлолтыг нэмэгдүүлэх замаар дотоодын газрын тос боловсруулах үйлдвэрийг түүхий эдээр хангана.
Хөдөө аж ахуйн үйлдвэрлэлийг дэвшилтэт техник, технологи, инновацад тулгуурлан хөгжүүлж, шинэ бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ болон үйлдвэрлэлийн хэмжээг нэмэгдүүлнэ.
Хөдөө аж ахуйн гаралтай түүхий эд, бүтээгдэхүүний нөөцтэй уялдуулан боловсруулах үйлдвэрийн хүчин чадлыг нэмэгдүүлэх замаар хагас боловсруулсан бүтээгдэхүүний экспортын хувь хэмжээг бууруулан нэмүү өртөг шингэсэн эцсийн бүтээгдэхүүний экспортыг нэмэгдүүлнэ.
Шинжлэх ухаанд суурилсан өндөр технологи, блокчейн, хиймэл оюун ухааны ололтыг нэвтрүүлж, дижитал эдийн засгийн чиг хандлагад нийцсэн аж үйлдвэржилтийг хөгжүүлнэ.
Аж үйлдвэржилт нь дэвшилтэт техник, технологи, өндөр бүтээмж, өрсөлдөх чадвар бүхий экспортыг дэмжих, импортыг орлох үйлдвэрлэл үйлчилгээг хөгжүүлэн эдийн засгийн аюулгүй байдлыг хангадаг билээ.
Монгол Улсын эдийн засаг уул уурхайн буюу нүүрс, зэс, төмрийн хүдэр, алт гэсэн цөөн тооны бүтээгдэхүүний экспорт дээр тогтож байгаа ба
90 хувь нь уул уурхайн бүтээгдэхүүн
90 хувийг боловсруулалгүй хямд үнээр гаргадаг
90 хувийг гадаадаас худалдан авдаг
Энэ нь аж үйлдвэржилтийн бодлого алдагдсаныг харуулж байна.
Бодлогын хүрээнд нэмүү өртөг шингэсэн уул уурхай, хөдөө аж ахуйн эцсийн бүтээгдэхүүн боловсруулах үйлдвэрүүдийг үе шаттайгаар байгуулах нийт 5 багц аж үйлдвэржилтийн төсөл батлагджээ.
Үүнд арьс шир боловсруулах, нүүрс, зэсийн баяжмал боловсруулах үйлдвэрүүд, махны үйлдвэр, гангийн үйлдвэр, ил ба далд уурхайн төслүүд, үйлдвэрлэл технологийн паркууд багтаж байна.
Аж үйлдвэржилтийн сэргэлт нь ХАА-н түүхий эд нөөцийг шинжлэх ухаан, дэвшилтэд технологитой уялдуулан боловсруулж, нэмүү өртөг шингэсэн үйлдвэрлэлийг хөгжүүлэн, дотоодын хэрэгцээг хангаж, экспортыг нэмэгдүүлнэ.
ДНБ-д эзлэх боловсруулах аж үйлдвэрийн салбарын хувь 15%-иар нэмэгдэнэ
Арьс шир боловсруулалтын түвшин 60%-иар нэмэгдэнэ
Түлш шатахууны дотоод хангалт 55%-иар нэмэгдэнэ
Нийт экспортын хэмжээ 30 тэрбум ам.доллароор нэмэгдэнэ
Аж үйлдвэржилтийн сэргэлт, түүний хэрэгжилтийн эргэн тойронд
As the former Minister of Mineral Resources and Energy of Mongolia (2008-2012), he is one of most prominent public fi
Монгол Улсын Засгийн газраас “Business friendly Mongolia” хөтөлбөрийг Бахрайн Улсын хөрөнгө оруулалт, бизнес орчны сайн туршлагад тулгуурлан хэрэгжүүлэхээр баталсан. Энэ хүрээнд Бахрейны хаант улсын эдийн засгийн хөгжлийн зөвлөлийн гишүүдтэй Ерөнхий сайдын дэргэдэх Эдийн засгийн хөгжлийн зөвлөлийн /EDB/ гүйцэтгэх захирал болон бусад албаны төлөөллүүд албан ёсны уулзалт хийж, хамтын ажиллагааны санал солилцлоо.
Эрчим хүч, уул уурхайн дэд зөвлөлийн бүрэлдэхүүнд салбарын томоохон аж ахуйн нэгж болон судлаач, шинжээчдийн бүрэлдэхүүн багтаж байна.
Орон сууцны хөнгөлөлттэй 6%-ийн ипотекийн зээлийн хөтөлбөрт 130 мянга гаруй иргэд хамрагдсан эерэг үзүүлэлт байгаа боловч УБ хотын агаар, орчны бохирдол, авто замын түгжрэл болон гэр хорооллын иргэдийг орон сууцжуулах зэрэг асуудлууд сайжрахгүй хэвээр үргэлжилсээр байна.
“Шинэ сэргэлтийн бодлого”-ын баримт бичиг батлагдаад 3 жил байна.
Өнгөрсөн гурван жилийн хугацаанд Шинэ сэргэлтийн бодлогод тусгасан тэргүүлэх зорилтууд хэрхэн биелж, макро эдийн засагт үзүүлэх нөлөө нь хэдэн хувьтай байгаа талаар мөн цаашид анхаарах асуудлыг тус төвийн " Ногоон шилжилтийн судалгаа, хөгжүүлэлтийн хөтөлбөр "-ийн газрын дарга Л.Даваажаргал сэтгүүлчдэд танилцууллаа.